Albinele

Iulie 12, 2008 la 1:05 pm | Publicat în My stuff | Lasă un comentariu
Etichete: ,

Sunt foare fascinat de aceste micute vietuitoare,cred ca sunt cele mai nobile fiinte ce exista pe acest pamant si sa nu uitam ca sunt niste dansatoare foarte bune,ele comunicand prin dans locul,distanta,timpul deplasarii si tipul florii prin cateva miscari foarte fascinante.Ele traiesc in stup,sunt aranjate in colonii si numarul lor este cuprins intre 20.000-60.000.Exista 2 clase :trantorii-rolul lor fiind sa se imperecheze cu regina care poate depune pana la 1.500 de oua pe zi si au o durata medie de viata de 24 de zile si ar mai fi albinele lucratoare acestea fiind culegatorii dar si gardienii stupului.Pot zbura distante de pana la 14 km si au o viteza de 24 km/h.Polenul ce il aduna contine cei 10 aminoacizi de care are nevoie pentru ziua de maine.Nectarul produs contine 80% zahar si este depus in fagurele stupului si cu ajutorul aripilor evaporeaza apa din el.Rezulatatul final,cel mai delicios si care ne place noua atat de mult, mierea,de culoarea aurului,fina,ti se topeste in gura este captusita in fagurii stupului pentru a preveni scurgerea ei.

Cand stupul este amenintat ,lucratoarele se transforma in adevarati soldati capabili sa doboare orice tinta tintind locurile vulnerabile ale acestuia.In momentul inteparii,sacul cu venim se contracta ritmic pompand venin in victima albinei.Aceasta intepatura este data cu pretul vietii lor pentru ca dupa intepatura albina moare,dar mandra ca si-a facut datoria pentru “popor si regina”.Un sacrificiu demn de admirat.

Nu demult am simtit si eu pe pielea mea “furia albinelor”.Am fost la recoltat de miere cu un unchi.Cand am ajuns ,desteptu de mine,neechipat,in pantaloni scurti si tricou,ma bag gura casca sa vad familiile de albine cu toate ca peste tot locul zburau albine adunand polen.Incepe unchiul meu sa scoata tot cate una rama sa verifice daca sunt pline de miere si daca nu,bineinteles ca albinele nu erau prea incantate de lucru acesta,(si normal ti-e ti-ar placea sa vin eu sa iti umblu prin casa si sa iti dau de la loc lucrurile,ha? Ia zi? Nu iti place!iti zic eu!),dar nu prea aveau ce face deoarece inainte le-am afumat si albinele detesta fumul ( e ca o masura de siguranta in caz de atac) si cum erau ele furioase si era si cald afara m-au luat pe mine la tinta si au inceput sa ma atace,pfff ,asa vedeam cum venea unu cate una la mine si ma intepau.Am luat cam 4 intepaturii si miraculous nu m-am umflat,probabil sunt imun.Dar toate acele intepaturii au meritat cand am gustat din miere.A fost o miere atat de buna de nu te puteai opri din mancat.In drum spre casa am fost urmarit de o albina dar am omorat-o inainte sa ma impunga si scorul sta cam asa:5 victime si 4 intepaturi – am castigat batalia hehe- dar oricum de la albina NIMIC nu se arunca,totul se poate refolosi si intepaturile albinelor sunt bune contra romatismului.

Sfaturi cand aveti de a face cu albine: nu va imbacsiti cu parfumul,albinele se irita usor

Albinelor nu le place fumul si mirosul de otet asa ca in caz de atac sa va dati cu otet sau sa fugiti in fum

Purtati haine ce le puteti da jos rapid si fara dificultati pentru ca albine se bag ape sub haine si nu cred ca v-ar placea.

Sper ca v-a placut si sper sa luati in considerare sfaturile,daca nu treaba voastra ,v-am avertizat ! 🙂

Lasă un comentariu »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

Blog la WordPress.com.
Entries și comentarii feeds.

